تماس با ما

احمد بلاگ

وبلاگ احمدرضا خناری

احمد بلاگ

وبلاگ احمدرضا خناری

اسلایدر

ابزار ویدیو

احمد بلاگ

به نام خدا
اطلاعات این سایت از همه ی موارد است
با تشکر احمدرضا خناری

پیوندهای روزانه
.

ابزار نظر سنجی

طبقه بندی موضوعی
آخرین نظرات

دوشنبه, ۲۱ دی ۱۳۹۴، ۱۰:۳۴ ب.ظ

۱

رانی خیار(شربت سکنجبین با خیار)

دوشنبه, ۲۱ دی ۱۳۹۴، ۱۰:۳۴ ب.ظ

برای رهایی از گرمای تابستان و تشنگی شربت گوارا و دلپذیر خیار سکنجبین همراه با

عرقیات گیاهی را به شما توصیه میکنیم. روش تهیه و مواد لازم شربت سکنجبین و خیار را در ادامه بخوانید.

http://www.patugh.ir/up/2013/06/k1.jpg

سرکه(طبع سرد)+انگبین(طبع گرم)=سرکه+عسل=سکنجبین=معتدل +خیار(طبع سردی)
=مزاج معتدل رو به سردی{مخصوص روز های گرم و کسانی که در روز های سرد احساس گرما می کنند ، اگر در قبل ازخواب استفاده شود شبی سرد و با آرامش خواهید داشت}

تهیه این شربت که یکی از معروف ترین و پرخاصیت ترین نوشیدنی ها در طب سنتی ایران است علاوه بر آنکه موجب افزایش نشاط شما می شود تاثیرات درمانی و شفابخشی زیادی دارد.اگر تصمیم دارید ازشربت سکنجبین و خیار برای یک مهمانی دوستانه در عصر یکی از روزهای گرم تابستان استفاده کنید؛ می توانید، عرق نعناع و گلاب نیز به آن اضافه کنید .

طرز تهیه نوشیدنی تابستانه شربت سکنجبین و خیار ، لیموترش ، شربت سکنجبین
 
مواد لازم برای یک نفر :
خیار 2 عدد
لیمو ترش یک عدد
سکنجبین یا عسل نصف فنجان
عرق نعنا یا گلاب نصف فنجان
 
طرز تهیه:
پیش از هرچیز لیمو ترش را پوست بگیرید و فیله آن را جدا کرده و همراه عرق نعناع درون پارچ مخلوط کن بریزید.پس از آن خیار را خوب شسته و آن را با پوست داخل پارچ اضافه کرده و آنها را با هم مخلوط کنید. برای مخلوط کردن این مواد تنها کافی است با سرعت بالا به مدت یک دقیقه دستگاه را روشن کنید. توجه داشته باشید برای هر لیوان احتیاج به یک خیار متوسط دارید. بعد از مخلوط شدن این مواد، آنها را درون لیوان بریزید و متناسب با ذائقه خود و مهمان تان سکنجبین به لیوان ها اضافه کنید. می توانید با کم و زیاد کردن میزان سکنجبین یک شربت سکنجبین خیار شیرین یا کم شیرین تهیه کنید.بهترین روش برای تزیین این نوشیدنی خوش آب و رنگ آن است که پس از اضافه کردن چند قطعه یخ به داخل لیوان، 6 تا 7 برش نازک از یک خیار متوسط را درون آن بریزید و با یک برش نازک از لیمو ترش آن را تزیین کنید.روش دیگر آن است که از برگ های تازه نعناع برای تزیین استفاده کنید. در این حالت می توانید چند برگ از نعنای تازه را ساطوری کرده و آن را به شربت خیار و سکنجبین اضافه کنید و به جای برش لیمو یک برگ نعناع را روی لیوان قرار دهید.برای تهیه این شربت می توانید به جای سکنجبین از عسل نیز برای شیرین کردن طعم آن استفاده کنید.

http://img.doostiha.ir/uploads/2013/06/Khiar.jpghttp://media.jamnews.ir/medium1/1392/03/29/IMG15261230.jpg

تهیه ی سکنجبین طبیعی

ابتدا سرکه و عرق نعنا را مخلوط و روی حرارت قرار دهید تا یک جوش خورد بگذارید کمی ولرم شود و سپس عسل را اضافه کنید پس از مخلوط کردن آنها در ظرفی شیشه ای و در یخجال نگهداری کنید.

این شربت را می توان در میهمانی ها و یا در منزل به مقدار لازم با آب رقیق کرد و میل نمود، بهترین زمان مصرف آن پس از وعده های غذایی است.

 نکات مهم

  • سکنجبین با سرکه انگبین دارای تفاوت هایی از این جهت است که سکنجیبن را با استفاده از شکر و سرکه غیر طبیعی تولید می کنند که خواص درمانی این شربت سفابخش را ندارد.
  • در مصرف سرکه انگبین زیاده روی نکنید.
  • پس از هر سه هفته استفاده از این ماده به مدت یک هفته مصرف را قطع و در صورت تمایل مجدد شروع به مصرف کنید.
  • پس از تهیه شربت را در یخچال نگهداری و به مدت سه هفته مصرف کنید.
  • مضر برای افراد سرماخورده ،  دچار زخم معده ، اسهال و افرادی که دچار مشکلات مفصلی مانند ساییدگی استخوان هستند.

۷ راز شربت خیار
1.اگر طعم سکنجبین را نمی پسندید، می توانید به جای آن از نبات زعفرانی، شیره توت یا عسل برای شیرین کردن این شربت استفاده کنید.

۲. خیاری که برای تهیه این شربت استفاده می کنید، باید بوته ای باشد، نه گلخانه ای. در ضمن، بهتر است خیار را با پوست رنده کنید و به شربت بیفزایید.

۳. برخی به اشتباه به این شربت گلاب اضافه می کنند. در صورتی که به اندازه کافی دارای طعم هست و نیازی به اضافه کردن گلاب برای طعم دادن به آن نیست.

۴. اگر می خواهید شربت را چند ساعت بعد از تهیه سرو کنید، بهتر است تمام اجزای آن را با هم مخلوط کنید اما یخ نریزید. این کار باعث می شود نوشیدنی تان بوی یخچال به خود نگیرد و طعم تازگی خود را حفظ کند.

۵. هنگام سرو این شربت آن را در لیوان های بلند بلوری بریزید و از ریختن آن در لیوان های کوتاه و رنگی یا لیوان هایی که دیواره های کدری دارند، خودداری کنید.

۶. اگر افزودن نعناع تازه باعث ترش کردن شما می شود، می توانید آن را حذف کنید. البته هیچ جایگزینی به جای این برگ وجود ندارد که به شما پیشنهاد کنیم.

۷. می توانید آب را با گل سرخ پودر شده یا برگ نعناع مخلوط و در قالب های بلند و باریک یخ بریزید و هنگام سرو این شربت، از این یخ های بلند و کشیده برای تزیین استفاده کنید.

اگر فشارخون دارید

بهتر است شربتتان را با حداقل شیرین کننده میل کنید. در ضمن می توانید به آن کمی هم آبلیموی تازه بیفزایید. این کار باعث می شود نوشیدنی ای را میل کنید که به تنظیم فشار خونتان کمک

می کند.

اگر یبوست دارید

گاهی نخوردن مایعات نیز به میزان کافی باعث بروز یبوست می شود به همین دلیل به شما توصیه می کنیم حداقل به خصوص در روزهای گرم  حداقل ۲ لیوان از این نوشیدنی را میل کنید.

اگر دیابت دارید

بهتر است میزان شیرین کننده این شربت را به نصف کاهش دهید و آن را با یخ و خیار فراوان میل کنید. به این ترتیب با نوشیدن آن احتمال افزایش قندخونتان به حداقل ممکن خواهد رسید.


موافقین ۱ مخالفین ۰ ۹۴/۱۰/۲۱
a.khanari

سلامت

نظرات  (۱)

۲۲ دی ۹۴ ، ۱۹:۴۰ باشگاه مدیران آینده
احمد رضا خداقوت
یاعلی
پاسخ:
خیلی ممنون بابت بازدید از وبلاگم.

ارسال نظر

نظر دادن تنها برای اعضای بیان ممکن است.
اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید لطفا ابتدا وارد شوید، در غیر این صورت می توانید ثبت نام کنید.